Deklaracja dostępności

Centrum Usług Komunalnych w Częstochowie zobowiązuje się zapewnić dostępność swojej strony internetowejzgodnie z ustawą z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych.

Deklaracja dostępności dotyczy strony http://cuk.bip.czestochowa.pl/.

  • Data publikacji strony internetowej:
  • Data ostatniej istotnej aktualizacji:

Stan dostępności cyfrowej

Strona internetowa jest w pełni zgodna z załącznikiem do ustawy o dostępności cyfrowej z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych.

Przygotowanie deklaracji dostępności

  • Data sporządzenia deklaracji:
  • Data ostatniego przeglądu deklaracji:

Deklarację sporządziliśmy na podstawie samooceny w oparciu o Listę kontrolną do badania dostępności cyfrowej strony internetowej v. 2.2 (docx, 0,12MB).

Standardy sieciowe

Stosowanie bieżących standardów sieciowych ma na celu zmaksymalizowanie swobodnego dostępu do treści między innymi osobom niepełnosprawnym, a także osobom posiadającym osobiste preferencje, korzystającym z różnych typów przeglądarek i platform umożliwiających dostęp do Internetu. Dokładniej mówiąc, standardy sieciowe to wszystkie działania zmierzające w uczynieniu Sieci lepszą – bardziej dostępną i użyteczną. Witryna jest zgodna ze specyfikacją HTML5.

Klawisze dostępu

Oprócz myszki po witrynie można się poruszać za pomocą klawiatury. Klawisz "TAB" przesunie kursor do każdej z opcji nawigacji lub linków na ekranie. Naciskając Enter nastąpi przejście do zaznaczonego odnośnika. Używając strzałek "w dół" i "w górę" można przewijać stronę

Wygląd

Wygląd witryny w pełni określają kaskadowe arkusze stylów CSS wraz z semantyczną strukturą kodu strony. Oznacza to, że po wyłączeniu arkuszy stylów witryna jest w dalszym ciągu dostępna i zrozumiała dla użytkownika.

Odnośniki

Linki zawierają atrybut – title oraz alt, opisujący dany odnośnik bardziej szczegółowo. W przypadku, gdy tekst linku sam w sobie dokładnie opisuje dokument docelowy, atrybut ten może zostać pominięty.

Przystosowanie dla urządzeń mobilnych

Strony witryny z łatwością można przeglądać na ekranach urządzeń mobilnych poprawnie wspierających wymienione standardy, takich jak palmtopy, telefony komórkowe, projektory itp. (mobile-friendly).

Informacje zwrotne i dane kontaktowe

Wszystkie problemy z dostępnością cyfrową tej strony internetowej możesz zgłosić do Daniel Bujak - mejlowo dbujak@cuk.czestochowa.pllub telefonicznie 34 322 60 37.

Każdy ma prawo wystąpić z żądaniem zapewnienia dostępności cyfrowej tej strony internetowej lub jej elementów.

Zgłaszając takie żądanie podaj:

  • swoje imię i nazwisko,
  • swoje dane kontaktowe (np. numer telefonu, e-mail),
  • dokładny adres strony internetowej, na której jest niedostępny cyfrowo element lub treść,
  • opis na czym polega problem i jaki sposób jego rozwiązania byłby dla Ciebie najwygodniejszy.

Na Twoje zgłoszenie odpowiemy najszybciej jak to możliwe, nie później niż w ciągu 7 dni od jego otrzymania.

Jeżeli ten termin będzie dla nas zbyt krótki poinformujemy Cię o tym. W tej informacji podamy nowy termin, do którego poprawimy zgłoszone przez Ciebie błędy lub przygotujemy informacje w alternatywny sposób. Ten nowy termin nie będzie dłuższy niż 2 miesiące.

Jeżeli nie będziemy w stanie zapewnić dostępności cyfrowej strony internetowej lub treści, wskazanej w Twoim żądaniu, zaproponujemy Ci dostęp do nich w alternatywny sposób.

Obsługa wniosków i skarg związanych z dostępnością

Jeżeli w odpowiedzi na Twój wniosek o zapewnienie dostępności cyfrowej, odmówimy zapewnienia żądanej przez Ciebie dostępności cyfrowej, a Ty nie zgadzasz się z tą odmową, masz prawo złożyć skargę.

Skargę masz prawo złożyć także, jeśli nie zgadzasz się na skorzystanie z alternatywnego sposobu dostępu, który zaproponowaliśmy Ci w odpowiedzi na Twój wniosek o zapewnienie dostępności cyfrowej.

Ewentualną skargę złóż listownie lub mailem do kierownictwa naszego urzędu:

  • Imię i nazwisko - Dyrektor Generalny Przykładowego Urzędu,
  • Adres: ul. Przykładowa 12, 00-111 Przykład,
  • mejl: sekretariat@przyklad.gov.pl.

Pomocne mogą być informacje, które można znaleźć na rządowym portalu gov.pl.

Możesz także poinformować o tej sytuacji Rzecznika Praw Obywatelskichi poprosić o interwencję w Twojej sprawie.

Pozostałe informacje

Dostępność architektoniczna

Budynek Centrum Usług Komunalnych przy ul. Szymanowskiego 15 III piętro w Częstochowie:
  • Wejście do budynku dla osób niepełnosprawnych znajduje się od ulicy Szymanowskiego. Nawierzchnia przed wejściem głównym jest utwardzona kostką bukową. Bezpośrednio z wyznaczonych miejsc parkingowych, do budynku prowadzi podjazd dla wózków inwalidzkich o lekkim nachyleniu. Rampa po obu stronach uzbrojona jest w barierki zabezpieczające, które pełnią funkcję poręczy. Automatycznie otwierane drzwi prowadzą bezpośrednio do wnętrza budynku.
  • Budynek posiada schody oraz szerokie korytarze. Trzypiętrowy budynek nie posiada windy.
  • Toaleta dostosowana dla osób niepełnosprawnych znajduje się na parterze budynku.
  • Pochylnia (podjazd) zlokalizowany jest przed wejściem do budynku. Przy automatycznie otwieranych drzwiach zainstalowano alarm. Alarm znajduje się również w toalecie dla osób niepełnosprawnych.
  • Przed wejściem do budynku zostały wydzielona dwa miejsca parkingowe dla osób niepełnosprawnych. Utwardzona nawierzchnia oraz obniżone krawężniki prowadzące bezpośrednio do podjazdów wózków inwalidzkich.
  • Do budynku i wszystkich jego pomieszczeń można wejść z psem asystującym i psem przewodnikiem.
  • W budynku brak jest tyflomap.
  • W budynku nie ma pętli indukcyjnych oraz nie ma oznaczeń w alfabecie Braille’a ani oznaczeń kontrastowych lub w druku powiększonym dla osób niewidomych i słabowidzących.
Budynek al. Wolności 30 w Częstochowie:
  • Do pomieszczeń budynku prowadzi wejście bezpośrednio z chodnika od strony al. Wolności oraz ul. Focha
  • Budynek posiada schody, jest konstrukcją piętrową posiadającą windę dla osób niepełnosprawnych.
  • Wejście usytuowane jest poniżej poziomu chodnika zewnętrznego, do którego prowadzi pochylnia z poręczami dla osób niepełnosprawnych.
  • Toaleta dla osób niepełnosprawnych nie znajduje się przy wejściu głównym.
  • Budynek posiada wyjście ewakuacyjne oznaczone przez zarządcę budynku.
  • Miejsca parkingowe dla osób niepełnosprawnych znajdują się przed budynkiem/wzdłuż ul. Focha.
  • Do budynku i wszystkich jego pomieszczeń można wejść z psem asystującym i psem przodownikiem
  • W budynku brak jest tyflomap.
  • W budynku nie ma pętli indukcyjnych oraz nie ma oznaczeń w alfabecie Braille’a ani oznaczeń kontrastowych lub w druku powiększonym dla osób niewidomych i słabowidzących.

Dostępność komunikacyjno-informacyjna

metryczka


Wytworzył: Marika Komporowska - p.o. Dyrektora (1 kwietnia 2020)
Opublikował: Mariusz Mesjasz (1 kwietnia 2020, 08:29:18)

Ostatnia zmiana: Marta Teper (10 kwietnia 2025, 11:42:08)
Zmieniono: aktualizacja

rejestr zmian tej informacji »


Liczba odsłon: 20199