

Deklaracja dostępności
Centrum Usług Komunalnych w Częstochowie zobowiązuje się zapewnić dostępność swojej strony internetowejzgodnie z ustawą z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych.
Deklaracja dostępności dotyczy strony http://cuk.bip.czestochowa.pl/.
- Data publikacji strony internetowej:
- Data ostatniej istotnej aktualizacji:
Stan dostępności cyfrowej
Strona internetowa jest w pełni zgodna z załącznikiem do ustawy o dostępności cyfrowej z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych.
Przygotowanie deklaracji dostępności
- Data sporządzenia deklaracji:
- Data ostatniego przeglądu deklaracji:
Deklarację sporządziliśmy na podstawie samooceny w oparciu o Listę kontrolną do badania dostępności cyfrowej strony internetowej v. 2.2 (docx, 0,12MB).
Standardy sieciowe
Stosowanie bieżących standardów sieciowych ma na celu zmaksymalizowanie swobodnego dostępu do treści między innymi osobom niepełnosprawnym, a także osobom posiadającym osobiste preferencje, korzystającym z różnych typów przeglądarek i platform umożliwiających dostęp do Internetu. Dokładniej mówiąc, standardy sieciowe to wszystkie działania zmierzające w uczynieniu Sieci lepszą – bardziej dostępną i użyteczną. Witryna jest zgodna ze specyfikacją HTML5.Klawisze dostępu
Oprócz myszki po witrynie można się poruszać za pomocą klawiatury. Klawisz "TAB" przesunie kursor do każdej z opcji nawigacji lub linków na ekranie. Naciskając Enter nastąpi przejście do zaznaczonego odnośnika. Używając strzałek "w dół" i "w górę" można przewijać stronęWygląd
Wygląd witryny w pełni określają kaskadowe arkusze stylów CSS wraz z semantyczną strukturą kodu strony. Oznacza to, że po wyłączeniu arkuszy stylów witryna jest w dalszym ciągu dostępna i zrozumiała dla użytkownika.Odnośniki
Linki zawierają atrybut – title oraz alt, opisujący dany odnośnik bardziej szczegółowo. W przypadku, gdy tekst linku sam w sobie dokładnie opisuje dokument docelowy, atrybut ten może zostać pominięty.Przystosowanie dla urządzeń mobilnych
Strony witryny z łatwością można przeglądać na ekranach urządzeń mobilnych poprawnie wspierających wymienione standardy, takich jak palmtopy, telefony komórkowe, projektory itp. (mobile-friendly).Informacje zwrotne i dane kontaktowe
Wszystkie problemy z dostępnością cyfrową tej strony internetowej możesz zgłosić do Daniel Bujak - mejlowo dbujak@cuk.czestochowa.pllub telefonicznie 34 322 60 37.
Każdy ma prawo wystąpić z żądaniem zapewnienia dostępności cyfrowej tej strony internetowej lub jej elementów.
Zgłaszając takie żądanie podaj:
- swoje imię i nazwisko,
- swoje dane kontaktowe (np. numer telefonu, e-mail),
- dokładny adres strony internetowej, na której jest niedostępny cyfrowo element lub treść,
- opis na czym polega problem i jaki sposób jego rozwiązania byłby dla Ciebie najwygodniejszy.
Na Twoje zgłoszenie odpowiemy najszybciej jak to możliwe, nie później niż w ciągu 7 dni od jego otrzymania.
Jeżeli ten termin będzie dla nas zbyt krótki poinformujemy Cię o tym. W tej informacji podamy nowy termin, do którego poprawimy zgłoszone przez Ciebie błędy lub przygotujemy informacje w alternatywny sposób. Ten nowy termin nie będzie dłuższy niż 2 miesiące.
Jeżeli nie będziemy w stanie zapewnić dostępności cyfrowej strony internetowej lub treści, wskazanej w Twoim żądaniu, zaproponujemy Ci dostęp do nich w alternatywny sposób.
Obsługa wniosków i skarg związanych z dostępnością
Jeżeli w odpowiedzi na Twój wniosek o zapewnienie dostępności cyfrowej, odmówimy zapewnienia żądanej przez Ciebie dostępności cyfrowej, a Ty nie zgadzasz się z tą odmową, masz prawo złożyć skargę.
Skargę masz prawo złożyć także, jeśli nie zgadzasz się na skorzystanie z alternatywnego sposobu dostępu, który zaproponowaliśmy Ci w odpowiedzi na Twój wniosek o zapewnienie dostępności cyfrowej.
Ewentualną skargę złóż listownie lub mailem do kierownictwa naszego urzędu:
- Imię i nazwisko - Dyrektor Generalny Przykładowego Urzędu,
- Adres: ul. Przykładowa 12, 00-111 Przykład,
- mejl: sekretariat@przyklad.gov.pl.
Pomocne mogą być informacje, które można znaleźć na rządowym portalu gov.pl.
Możesz także poinformować o tej sytuacji Rzecznika Praw Obywatelskichi poprosić o interwencję w Twojej sprawie.
Pozostałe informacje
Dostępność architektoniczna
Budynek Centrum Usług Komunalnych przy ul. Szymanowskiego 15 III piętro w Częstochowie:
- Wejście do budynku dla osób niepełnosprawnych znajduje się od ulicy Szymanowskiego. Nawierzchnia przed wejściem głównym jest utwardzona kostką bukową. Bezpośrednio z wyznaczonych miejsc parkingowych, do budynku prowadzi podjazd dla wózków inwalidzkich o lekkim nachyleniu. Rampa po obu stronach uzbrojona jest w barierki zabezpieczające, które pełnią funkcję poręczy. Automatycznie otwierane drzwi prowadzą bezpośrednio do wnętrza budynku.
- Budynek posiada schody oraz szerokie korytarze. Trzypiętrowy budynek nie posiada windy.
- Toaleta dostosowana dla osób niepełnosprawnych znajduje się na parterze budynku.
- Pochylnia (podjazd) zlokalizowany jest przed wejściem do budynku. Przy automatycznie otwieranych drzwiach zainstalowano alarm. Alarm znajduje się również w toalecie dla osób niepełnosprawnych.
- Przed wejściem do budynku zostały wydzielona dwa miejsca parkingowe dla osób niepełnosprawnych. Utwardzona nawierzchnia oraz obniżone krawężniki prowadzące bezpośrednio do podjazdów wózków inwalidzkich.
- Do budynku i wszystkich jego pomieszczeń można wejść z psem asystującym i psem przewodnikiem.
- W budynku brak jest tyflomap.
- W budynku nie ma pętli indukcyjnych oraz nie ma oznaczeń w alfabecie Braille’a ani oznaczeń kontrastowych lub w druku powiększonym dla osób niewidomych i słabowidzących.
Budynek al. Wolności 30 w Częstochowie:
- Do pomieszczeń budynku prowadzi wejście bezpośrednio z chodnika od strony al. Wolności oraz ul. Focha
- Budynek posiada schody, jest konstrukcją piętrową posiadającą windę dla osób niepełnosprawnych.
- Wejście usytuowane jest poniżej poziomu chodnika zewnętrznego, do którego prowadzi pochylnia z poręczami dla osób niepełnosprawnych.
- Toaleta dla osób niepełnosprawnych nie znajduje się przy wejściu głównym.
- Budynek posiada wyjście ewakuacyjne oznaczone przez zarządcę budynku.
- Miejsca parkingowe dla osób niepełnosprawnych znajdują się przed budynkiem/wzdłuż ul. Focha.
- Do budynku i wszystkich jego pomieszczeń można wejść z psem asystującym i psem przodownikiem
- W budynku brak jest tyflomap.
- W budynku nie ma pętli indukcyjnych oraz nie ma oznaczeń w alfabecie Braille’a ani oznaczeń kontrastowych lub w druku powiększonym dla osób niewidomych i słabowidzących.
Dostępność komunikacyjno-informacyjna
- Brak możliwości skorzystania z usług tłumacza języka migowego.
- W budynku nie ma pętli indukcyjnych oraz nie ma oznaczeń w alfabecie Braille’a ani oznaczeń kontrastowych lub w druku powiększonym dla osób niewidomych i słabowidzących.
- Informacja o działalności jednostki - tekst odczytywalny maszynowo
- Informacja o działalności w tekście łatwym do czytania (ETR)
- Aktualny raport z zapewnienia dostępności
metryczka
Wytworzył: Marika Komporowska - p.o. Dyrektora (1 kwietnia 2020)
Opublikował: Mariusz Mesjasz (1 kwietnia 2020, 08:29:18)
Ostatnia zmiana: Marta Teper (10 kwietnia 2025, 11:42:08)
Zmieniono: aktualizacja
rejestr zmian tej informacji »
Liczba odsłon: 20199